10 sposobów na zdrowszy i lepszy sen

zdrowszy i lepszy sen - kot

Oto skuteczne metody aby poprawić swój sen i sprawić, aby był on bardziej wydajny. Zastosuj je korzystając z naszych poduszek wodnych, których skuteczność została klinicznie potwierdzona. Przeczytaj poniższe wskazówki i zacznij je stosować. Przekonaj się, że zaczniesz lepiej spać i budzić bardziej wypoczęty.

Oto 10 sposobów na zdrowszy i lepszy sen

1. Zrelaksuj się.

Wypracuj plan uspokajania się przed snem. Może to być np. ciepła kąpieli, słuchanie muzyki lub relaksująca lektura. Przyciemnij światła i regularnie stosuj swój plan jako relaksujący rytuał prowadzący bezpośrednio do łóżka i snu. Pomoże Ci to odprężyć się i pozbyć się stresu dnia.

2. Sprawdź swoje łóżko.

Przyjrzyj się uważnie materacowi i poduszkom. Czy na pewno są w odpowiednim stanie, czy może pora wymienić je na nowe? Jeśli nie zapewniają już potrzebnego komfortu i odpowiedniego podparcia niezwłocznie zaplanuj ich wymianę.

3. Ćwicz i śpij lepiej.

To może być jedna z najważniejszych porad: wysiłek fizyczny pomaga złagodzić stres, poprawia krążenie oraz dotlenia i wzmacnia organizm. Regularne ćwiczenia prowadzą do zmniejszenia masy ciała co również poprawia Twoje zdrowie i samopoczucie, i sprzyja lepszemu snu.

4. Zero hałasu, minimum dźwięku.

zdrowszy i lepszy sen foto

Sen lubi ciszę dlatego postaraj się wyeliminować wszystkie niepotrzebne dźwięki. Pozbądź się z sypialni głośno tykających zegarków i innych przedmiotów, które wydają dźwięki. Jeśli Twój partner chrapie, sąsiedzi hałasują lub słychać dźwięki z ulicy, wypróbuj zatyczki do uszu.

5. Przed snem nie jedz i pij alkoholu.

Unikaj ciężkich posiłków i napojów alkoholowych na co najmniej dwie godziny przed snem. Teoretycznie jedzenie i alkohol mogą powodować senność, jednak sen będzie dużo mniej wydajny i niespokojny. Z pewnością nie obudzisz się wyspany.

6. Odpręż się przy dobrej książce.

Miej dobrą książkę pod ręką przy łóżku i czytaj każdego wieczoru, aż poczujesz się zmęczenie. Czytanie pomaga zająć umysł, odpręża, łagodzi stres i zmartwienia. Ziewasz? Odłóż książkę i zamknij oczy, zaśniesz w mgnieniu oka.

7. Właściwa temperatura i komfort.

Aby uzyskać optymalny, zdrowy i lepszy sen, spróbuj utrzymać temperaturę w sypialni na ok 19° C lub nawet niższą. Użyj wygodnej kołdry lub koców aby zachować wygodę. Nie masz marznąć, ale dobrze oddychać. Dla większości osób sypialnia powinna być chłodniejsza niż inne pomieszczenia w domu. Dobrze jest wywietrzyć sypialnię przed snem.

zdrowszy i lepszy sen8. Wyłącz technologię.

Wyeliminuj niepotrzebne źródła światła, zrezygnuj z telewizora i innych ekranów. Nawet jeśli myślisz, że telewizja pomaga Ci zasnąć, światło z telewizora i innych źródeł (takich jak tablety i smartfony) może zakłócać zdolność Twojego mózgu do osiągnięcia najważniejszego etapu snu zwanego REM, którego potrzebujesz, aby obudzić się wypoczętym. Najlepiej śpi się w ciemności.

9. Unikaj drzemek.

Jeśli masz problemy ze snem w nocy, nie próbuj tego rekompensować nawet krótką drzemką w ciągu dnia. Wieczorem znów nie będziesz w stanie łatwo zasnąć, jeśli Twój organizm nie będzie wystarczająco zmęczony i gotowy do odpoczynku. Staraj się wypracować schemat doby z podziałem na pracowity dzień i nocny odpoczynek.

10. Śpij na poduszce wodnej!

Udowodniono klinicznie, że poduszka wodna Mediflow zmniejsza ból szyi i poprawia jakość snu. Nie tylko zapewnia wyjątkowy komfort poprzez możliwość regulacji twardości, ale także daje responsywne wsparcie podczas snu. Koniec z budzeniem się gdy zmieniasz pozycję. Poduszka sama dostosuje się do Ciebie.

WYBIERZ SWOJĄ PODUSZKĘ MEDIFLOW

Mediflow Water Pillow Original Fibre 50/70

Mediflow Water Pillow Original Fibre 40/80

Mediflow Water Pillow Memory Foam

Mediflow Water Pillow Travel Size 34/53

źródło: www.mediflow.com
FacebookInstagram